2012年5月15日 星期二

與胖結緣

若你沒有見過九年前的我....

可能你會誤以為我是那些根本沒有需要減肥

但仍開口埋口整天嚷著要減肥的女人 ;

哈哈....事實上....香港真有很多喜歡 [ 減瘦 ] 的女人 !

我從小就是胖嘟嘟的

與胖結緣....

有時 [ 小胖 ] ....有時 [ 大胖 ] !

哦....你不信嗎 ?

給你看一張我近期最胖....超胖的一張相片 ~~~~

嗚....胖到五官也擠在一起似的
太驚嚇....
都是戴上花花面具吧 >.<

是否很胖 ?

哈哈....我自己看回這張舊照

也嚇了一跳 !

噢....真不可思議....

我竟然可以胖到那個田地 !!

相片攝於 2000 年 2 月 於澳洲

一向易胖難瘦的我

於 1998 年產下囡囡之後

沒有努力 keep fit....再加上產後進補....

當時體重約 130 磅 ( 約 60 kg )* 1 kg = 2.2 lbs *

創下歷史新高....oh  no !!

* 此乃我的作戰瑣語 *


20 則留言:

  1. 十分支持你写这个blog.加油!

    回覆刪除
    回覆
    1. Hi,何媽媽:
      得到你的支持和留言鼓勵,我真的感到十分鼓舞^~^我希望藉著這個 blog,和你們分享健康資訊和健康飲食,請多多指教唷!

      刪除
  2. Same here. I was skinny when I was a baby. From the oldest picture (one that I think was the skinniest time in childhood) I kept, I could see I was a chubby kid at 5.

    Now of course, time flies, "chubby" kid became an old lady. I am still struggling to lose 40 lbs.

    But from the pictures you took at 李錦記比賽, you look great!
    Me too, "減肥" also my lifetime business.

    加油!!!

    回覆刪除
    回覆
    1. Hi,lady:
      This morning when I read yr message,I was so glad and impressed.Thank you for writing me a message which gives me encouragement,thanks once again^~^
      I was impressed cause u also told me yr own story.When I was young ,I was never skinny.I was always chubby.Only recent years,I can maintain a normal weight and that's why I want to share my tips.
      Losing weight isn't easy at all but lady,no pain no gain;let's strive for fitness together^~^
      I think u must have been reading my blog for quite a long time cause u've seen my pictures at LKK cooking competition, thank you for yr continuous support!
      By the way,if u don't mind,can u tell me yr name,just any name so I can recognize u!Thanks^o^

      刪除
    2. Opss! See, you can tell I am really an old lady. 係咪好長氣呢?哈哈哈!

      Nice to receive your reply.
      胖胖SA.

      刪除
    3. Hi,胖胖SA:
      Hoping u can keep on writing to me..if you like;I don't mind blog friends 長氣..haha,that's more interactive^o^

      刪除
  3. Hi Hi 為你打氣!!! ~ 米小桃 (在增磅中)

    回覆刪除
    回覆
    1. Hi,米小桃:
      見到yahoo的朋友也來為我加油,感動-ing!Thanks ^o^
      哈..你在增磅,我在減磅;大家都努力啊!希望我在這裡分享的健康tips,你也喜歡看哩^~^

      刪除
  4. 我和欣欣都要減肥,大家努力,一定成功呀!支持你.

    回覆刪除
    回覆
    1. Hi,欣欣媽媽:
      哦..欣欣也要減肥,但她值發育時候,要用正確有效方法啊!希望我陸續分享的健康減肥 tips,能對你和欣欣有幫助啊!^o^大家一齊努力,多謝支持!

      刪除
  5. 謝謝你又多分享一事.... 減肥嘛, 真是所有女人的終身事業呢, 加油加油!! ^^

    回覆刪除
    回覆
    1. Hi,Waii:
      雖然我們剛相識,你也來為我打氣,衷心謝謝你啊^~^其實無論男女,身處美食天堂的香港,都很易發胖,知多些keep fit tips 真是很有用的,希望你會繼續來看唷^o^

      刪除
    2. 加油(^o^).... <-- 但唔好好似呢塊面仔咁 hehe

      刪除
    3. Hi,Waii:
      我真係要加加加油....磅數落得很慢哩>.<

      刪除
  6. 你130lb已是最肥,如果我可以減到130lb就發達Lu!Haha!

    回覆刪除
    回覆
    1. Hi,乖乖:
      你過嚟留言比我,好開心噃^o^我果時約130lb,BMI是25.6..已經去到客觀標準癡肥程度喇>.<我雖然未見過你真人,但我諗你高過我好多;如果你得番 130lb,會唔會[唔夠秤]..haha^~^

      刪除
  7. 我都要加入減肥行列啦!(雀后)

    回覆刪除
    回覆
    1. Hi,雀后:
      又多一個yahoo朋友來打氣,勁開心啊^o^
      減肥有人陪..有人加油..容易成功好多咖!我想寫呢個blog..就係想有人陪我同支持我..減肥路上不孤單..就不容易放棄..喂!你係我戰友噃..大家努力加油^~^

      刪除
  8. 小花媽.係我呀!我而家都有130磅啦.我地大家一齊加油!

    回覆刪除
    回覆
    1. Hi,史廸仔:
      開心你給我留言哩^o^睇相你高過我..可能130磅對你都不是太胖..計計BMI..睇吓有冇過重?不過..小心飲食多做運動..有利無害..即使不用減磅..保持標準體重都是保障健康的方法,大家加油喔!^~^

      刪除